Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może mocno uderzyć w kapitał firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.